ممنوعیت دریافت دستی عوارض آزادراه‌ها برای کاهش ترافیک طی روزهای آینده 

الف چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 23:22
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از ممنوعیت اخذ عوارض به‌صورت دستی در آزادراه‌های کشور طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این تصمیم با هدف کاهش ازدحام، جلوگیری از ترافیک و افزایش رفاه شهروندان اتخاذ شده است.

به گزارش ایسنا، میلاد دوستی، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: برابر تصمیمات جدید، مقرر شده است در روزهای آتی اخذ عوارض به‌صورت دستی در حوزه آزادراه‌های کشور ممنوع شود.

وی افزود: این اقدام با هدف کاهش ازدحام در ایستگاه‌های عوارضی، تسهیل تردد و افزایش رفاه حال شهروندان انجام می‌شود و از جمله برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت بهتر جریان ترافیک در آزادراه‌های کشور به شمار می‌رود.

️معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: حذف دریافت عوارض به شکل دستی همچنین نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی خودروها در مبادی آزادراهی و کاهش جابجایی و توقف‌های غیرضروری شهروندان خواهد داشت.

دوستی تأکید کرد: بر اساس این تصمیم، فرآیند اخذ عوارض در آزادراه‌ها صرفا از طریق دوربین انجام خواهد شد تا ضمن افزایش سرعت عبور خودروها، مدیریت تردد نیز با دقت بیشتری صورت گیرد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پایان خاطرنشان کرد: همانند گذشته، دوربین‌های آزادراهی مطابق روال سابق به فعالیت خود ادامه خواهند داد و فرآیند ثبت و پایش تردد خودروها از طریق این سامانه‌ها انجام می‌شود

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.