ناتو: در طرح آمریکا علیه تنگه هرمز شرکت نمی‌کنیم

خبرگزاری مهر دوشنبه 24 فروردین 1405 - 17:03
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه ای اعلام کرد: در طرح آمریکا علیه تنگه هرمز شرکت نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه اعلام کرد که متحدان آمریکا در این سازمان نظامی در طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مسدود کردن تنگه هرمز مشارکت نخواهند کرد.

در بیانیه صادره از سوی ناتو در این خصوص آمده است که طرح ادعایی ترامپ علیه تنگه هرمز تنش‌ ها را در این اتحاد نظامی که به طور فزاینده‌ ای شکننده شده است، بیشتر تشدید خواهد کرد.

دولت انگلیس نیز دروز یکشنبه اعلام کرد که قصدی برای مشارکت در برنامه آمریکا جهت محاصره تنگه هرمز ندارد.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا ساعاتی پیش در حالی که تحت فشار افکار عمومی جهان به دلیل تبعات اقتصادی جنگ افروزی‌اش علیه ایران قرار گرفته است، بار دیگر تهدید نخ‌نمای خود علیه تهران را این بار با ادعای واهی بستن تنگه هرمز مطرح کرد؛ ادعایی که حتی از سوی شخصیت‌های کشورش مورد انتقاد قرار گرفته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.