تاکید چین و پاکستان بر ادامه آتش بس ایران و آمریکا

صدا و سیما سه شنبه 25 فروردین 1405 - 08:42
وزرای امور خارجه چین و پاکستان در گفتگوی تلفنی برضرورت ادامه آتش بس بین ایران و آمریکا تا رسیدن به یک توافق نهایی تاکید کردند.

تاکید وزرای خارجه چین و پاکستان بر ادامه آتش بس ایران و آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پکن، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه درگفتگو تلفنی با همتای پاکستانی خود گفت: اولویت اصلی این است که برای جلوگیری از دوباره روشن شدن درگیری در خاورمیانه تلاش کنیم و ازهر اقدامی برای حفظ نتایج به دست آمده پس از برقراری آتش بس حمایت کنیم.

وانگ ایی پس از شنیدن گزارش محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان از تلاش‌های میانجیگری اسلام آباد برای تسهیل مذاکرات بین ایران و آمریکا قدردانی کرد و گفت: پکن همچنان تمایل دارد ارتباط نزدیک و هماهنگ خود را با اسلام آباد برای ایفای نقش سازنده مشترک در تحقق صلح منطقه‌ای حفظ کند.

وزیر امور خارجه چین درخصوص شکننده بودن آتش بس فعلی هشدار داد و گفت: وضع منطقه در نقطه بحرانی قرار دارد.

وی از جامعه بین المللی خواست، تلاش‌های خود را برای ترویج صلح و گفت‌و‌گو افزایش دهند و در برابر هر اقدامی که می‌تواند آتش بس را تضعیف کرده یا درگیری را تشدید کند، موضع روشنی اتخاذ کنند.

وانگ ایی گفت: ابتکار پنج ماده‌ای چین و پاکستان برای بازگرداندن صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، منعکس کننده اجماع جامعه بین المللی در مورد ترویج صلح است و می‌تواند به عنوان بستری برای حل این بحران مورد توجه قرارگیرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.