واحد‌های ۳ و ۴ نیروگاه دز به شبکه سراسری پیوستند

صدا و سیما سه شنبه 25 فروردین 1405 - 10:27
مدیرعامل سد و نیروگاه دز سازمان آب و برق خوزستان گفت: با پایان عملیات پیچیده تعمیرات اساسی سالیانه، واحد‌های شماره ۳ و ۴ نیروگاه دز با حداکثر توان به چرخه تولید انرژی کشور بازگشتند تا این نیروگاه استراتژیک آماده بهره‌برداری حداکثری از ذخایر آبی ناشی از بارش‌های اخیر باشد.

واحد‌های ۳ و ۴ نیروگاه دز به شبکه سراسری پیوستند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، صالحی گفت: خوشبختانه با بارندگی‌های اخیر و افزایش چشمگیر آورد رودخانه، حجم قابل توجهی از مخزن سد دز آبگیری شده است. در همین راستا و برای بهره‌برداری بهینه از این منابع آبی و پاسخگویی به نیاز شبکه برق کشور، وارد مدار کردن واحد‌هایی که تحت تعمیرات بودند در دستور کار قرار گرفت. بسیار خرسندیم که امروز تمامی ظرفیت‌های این نیروگاه برای تولید انرژی پاک و پایدار و همچنین کنترل سیلاب‌های احتمالی در آمادگی کامل قرار دارد.

وی افزود: واحد شماره ۳ نیروگاه پس از یک دوره ۵۱ روزه خاموشی جهت انجام تعمیرات سالیانه و رفع نقص اساسی، در آخرین روز‌های سال گذشته (۲۸ اسفند ۱۴۰۴) با موفقیت به شبکه سراسری متصل شد و هم‌اکنون با توان نامی در حال بهره‌برداری است.

صالحی افزود: واحد شماره ۴ با حساسیت بیشتری رو‌به‌رو بود این واحد پس از ۱۴۱ روز خاموشی و انجام عملیات اورهال سالیانه، تحت رفع نقص اساسی در "سیستم ویبریشن" (لرزش) قرار گرفت.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های مهندسی، این نقص پیچیده برطرف شد و واحد ۴ نیز در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۵ به شبکه وصل شد که هر دو واحد بدون هیچ‌گونه محدودیت فنی و با حداکثر ظرفیت در حال تولید انرژی هستند که نقش مهمی در پایداری شبکه در فصل بهار ایفا خواهند کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.