نفتکش‌های تحت تحریم از تنگه هرمز عبور می‌کنند

عصر ایران سه شنبه 25 فروردین 1405 - 11:46
یک نفتکش متعلق به چین که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، با وجود محاصره بنادر ایران توسط آمریکا که از روز دوشنبه آغاز شد، از تنگه هرمز عبور کرد.

رویترز با استناد به داده‌های شرکت کپلر و مارین ترافیک گزارش داد که این کشتی اوایل امروز از این تنگه عبور کرده است. این کشتی که ریچ استاری (Rich Starry) نام دارد و متعلق به شرکت حمل و نقل شانگهای ژوانرون است، به دلیل استفاده از آن برای حمل نفت خام ایران، هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، طبق داده‌ها، ریچ استاری حامل ۲۵۰ هزار بشکه متانول است که در بندر حمریه امارات بارگیری کرده است.  داده‌ها نشان داد که این نفتکش متعلق به چین، خدمه چینی دارد.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که این محاصره فقط بنادر ایران و تردد به آنها را پوشش می‌دهد.

رویترز همچنین با استناد به داده‌های کپلر و LSEG گزارش داد که یک نفتکش دیگر که آن هم تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، امروز وارد تنگه هرمز شد. طبق اعلام کپلر، نفتکش مورلیکیشان (Murlikishan) به سمت عراق در حرکت است و در آنجا نفت کوره بارگیری خواهد کرد. این نفتکش قبلا برای حمل نفت ایران و روسیه استفاده شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، فرماندهی مرکزی آمریکا روز یکشنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که «این محاصره به طور بی‌طرفانه علیه کشتی‌های همه کشورها که به بنادر و مناطق ساحلی ایران وارد یا از آن خارج می‌شوند، از جمله تمام بنادر ایران در خلیج فارس و خلیج عمان، اعمال خواهد شد.» و در ادامه افزود: «نیروهای سنتکام مانع آزادی دریانوردی کشتی‌هایی که از تنگه هرمز به بنادر غیرایرانی و از بنادر غیرایرانی عبور می‌کنند، نخواهند شد.»

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.