حفظ پایداری شبکه برق استان فارس با تلاش ۲۳۳ گروه عملیاتی

صدا و سیما سه شنبه 25 فروردین 1405 - 12:12
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: در طول چهل روز مقاومت، ۸۷ گروه عملیاتی و اتفاقات و ۱۴۶ اکیپ تعمیرات و پیمانکاری به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بودند تا درکوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات رخ داده در شبکه رفع و روشنایی خانه‌ها پایدار بماند.

حفظ پایداری شبکه برق استان فارس با تلاش ۲۳۳ گروه عملیاتی

به گزارش  خبرگزاری صدا وسیما، حمیدرضا جلایر، اظهار داشت: همزمانی تجاوز دشمن آمریکایی-صهیونی با وقوع طوفان‌ها و بارش‌های قابل توجه و جاری شدن سیلاب در سطح استان سبب بروز آسیب‌هایی در بخش‌هایی از شبکه‌های توزیع برق شد که با حضور مستمر و آماده بکاری نیرو‌های عملیاتی این شرکت در سطح استان، شبکه به سرعت ترمیم و به حال عادی برگشت.

وی ادامه داد: در مدت ۴۰ روز، گروه‌های عملیاتی با روحیه جهادی و رعایت نکات ایمنی، حوادث شبکه برق را با سرعت مدیریت و ترمیم کردند، به‌گونه‌ای که میانگین زمان رفع خاموشی‌ها حدود ۵۱ دقیقه بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت انرژی برق در این ایام، ۱۸ گروه خط گرم نیز در جهت افزایش پایداری شبکه و ارتقای کیفیت برق‌رسانی به مشترکان در ۲۷ شهرستان فارس به صورت شبانه روزی در آمادگی کامل و آماده باش قرار داشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در هر شرایطی خدمت رسانی ادامه دارد، گفت: سایر همکاران ما نیز در طول این مدت همراه و همگام با همراه نیرو‌های متعهد عملیاتی با روحیه مسئولیت پذیری و تعهد علاوه بر اقداماتی که برای تعمیرات فوری شبکه انجام می‌دادند، سایر خدمات نظیر: تعمیرات روشنایی معابر، نصب انشعابات جدید و اصلاح شبکه در مرکز شهرستان و بخش‌های تابعه را بصورت منظم و مستمر در دستور کار خود قرار داده بودند تا در روند خدمت رسانی به مشترکان خللی پیش نیاید.

جلایر، به حجم قابل ملاحظه و بالای تماس‌های مردمی برقرار شده با سامانه ۱۲۱ فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در طول این ایام اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروزی، حین بارش‌های سنگین بهاری و جنگ رمضان ۷۴۸۲۱ تماس با سامانه ۱۲۱ گرفته شد، که پس از دریافت گزارش‌ها، اکیپ‌های عملیاتی بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا کردند و در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل رخ داده و پایداری شبکه برق اقدام نمودند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در خاتمه بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی تأکید کرد و بیان داشت: نیرو‌های ایثارگر صنعت برق به‌صورت شبانه‌روزی برای صیانت از شبکه و جلوگیری از هرگونه اختلال در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند و از مشترکان نیز درخواست می‌شود تا با مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف غیرضروری به پایداری شبکه برق و تداوم جریان انرژی کمک نمایند.

حفظ پایداری شبکه برق استان فارس با تلاش ۲۳۳ گروه عملیاتی

خدمات‌رسانی ۱۰۰ درصدی آب منطقه‌ای فارس در همه بخش‌ها
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره آب منطقه‌ای فارس گفت: طی جنگ تحمیلی رمضان، به واسطه مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت، تامین آب بخش‌های مختلف به ویژه شرب، در سراسر استان فارس از پایداری کامل برخوردار بود.

سیاوش بدری با تشریح اقدامات و فعالیت‌های این شرکت طی دوره جنگ تحمیلی سوم (رمضان)، گفت: از ابتدای تشدید تهدیدات دشمنان نظام اسلامی، آب منطقه‌ای فارس با تشکیل جلسات ستادی، برنامه‌ریزی لازم را برای مواجهه با شرایط بحرانی مختلف انجام داد و براساس سناریو‌های پیش‌بینی و طراحی شده، اقدامات اجرایی را اجرایی کرد.

بدری با یادآوری اینکه وظیفه ذاتی شرکت‌های آب منطقه‌ای، حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب است، افزود: طی مدت مواجهه با جنگ تحمیلی رمضان، با وجود دورکار شدن نیروی انسانی اکثر دستگاه‌های دولتی، پرسنل اغلب قسمت‌های آب منطقه‌ای نظیر سد‌ها و خطوط انتقال، به واسطه حساسیت امر تامین آب پایدار، حضوری ۱۰۰ درصدی داشتند و متعهدانه به وظایف خود عمل کردند.

وی با قدردانی از نیروی انسانی شاغل در مراکز حساس آب منطقه‌ای فارس، گفت: در ایام جنگ تحمیلی رمضان و در زمان وقوع حملات ددمنشانه نیرو‌های متجاوز آمریکایی-صهیونیستی و تهدیداتی که متوجه زیرساخت‌ها شده بود، متخصصان و کارشناسان این شرکت به شکل شبانه‌روزی در حال پایش شبکه تامین آب خصوصا سدها، خطوط انتقال، تصفیه‌خانه‌ها و. با هدف ممانعت از بروز کوچکترین اختلال در این سیستم بودند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس، خاطرنشان کرد: طی مدت مواجهه با تهاجم گسترده دشمن صهیونیستی-آمریکایی، متخصصان و کارشناسان صنعت آب، نسبت به پایش منابع تامین آب خصوصا آب شرب مراکز جمعیتی به‌ویژه کلانشهر شیراز، جهادی عمل کردند و در همه ساعات شبانه‌روز، آماده‌باش بودند.بدری با اشاره به وقوع بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در برخی شهرستان‌های شرقی و جنوبی فارس همزمان با تهدیدات و حملات نظامی دشمن به خاک میهن عزیزمان، گفت: علی‌رغم مواجهه با تهدیدات انسانی و طبیعی، خادمان مردم در صنعت آب فارس با تلاش شبانه‌روزی خصوصا در بخش آبرسانی، مانع از بروز اختلال در تامین آب به ویژه در بخش شرب و بهداشت در اقصی نقاط استان شدند.

رئیس هیئت مدیره آب منطقه‌ای فارس همچنین از تداوم ارائه خدمات قانونی در بخش‌های مختلف توسط کارکنان این شرکت طی مدت ۴۰ روزه جنگ تحمیلی سوم خبر داد و گفت: در این مدت علاوه بر خدمات در بخش آبرسانی، بررسی و پاسخ به درخواست‌های متقاضیان برای حفر، کف‌شکنی و تامین آب خصوصا در بخش کشاورزی، متوقف نشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس همچنین گفت: طی این مدت، اقدامات عمرانی این شرکت در زمینه ساخت سد، تغذیه مصنوعی، خطوط انتقال و. به قدرت تداوم داشت و اخبار این اقدامات نیز به سمع و نظر مردم عزیز ایران و استان فارس رسید.بدری با یادآوری اینکه، هم‌اینک نزدیک ۳۳ درصد حجم مفید مخازن ۱۰ سد در دست بهره‌برداری فارس آبگیری شده است، گفت: حجم میانگین بارندگی استان فارس از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه) تاکنون به حدود ۳۴۵ میلیمتر رسیده که نسبت به میانگین بلندمدت (۵۷ ساله) مشابه ۱۵ درصد رشد داشته است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.