تمدید آتش‌بس ۴۵ روزه ایران و آمریکا؟ | رایزنی پشت‌پرده میانجی‌ها برای برگزاری دور دوم مذاکرات | شهباز شریف: آتش‌بس با وجود فشارها برقرار است

اقتصادنیوز سه شنبه 25 فروردین 1405 - 17:57
اقتصادنیوز: رسانه پاکستانی نوشت: مقامات می‌گویند تمدید آتش‌بس میان ایران و آمریکا در اولویت فوری قرار دارد و از طرف‌های درگیر خواسته شده است آتش‌بس را به مدت ۴۵ روز تمدید کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، رسانه پاکستانی Dawn که خبرهای نشست اسلام آباد را پوشش می‌داد نوشت: تلاش‌ها برای برگزاری دور دوم مذاکرات آمریکا و ایران در جریان است.

این رسانه افزود: مقامات می‌گویند تمدید آتش‌بس در اولویت فوری قرار دارد و از طرف‌های درگیر خواسته شده است آتش‌بس را به مدت ۴۵ روز تمدید کنند؛ تهران نیز اسلام‌آباد را به‌عنوان محل برگزاری دور بعدی مذاکرات ترجیح می‌دهد.

به روایت این روزنامه دیپلمات‌ها روز دوشنبه اعلام کردند که تلاش‌ها برای برگزاری دور دیگری از گفت‌وگوی ایران و ایالات متحده به‌طور فعال دنبال می‌شود؛ هم‌زمان، پاکستان، پایتخت‌های منطقه‌ای و قدرت‌های بزرگ، تلاش‌های خود را برای جلوگیری از بازگشت این روند شکننده به تقابل افزایش داده‌اند.

مقامات آگاه از رایزنی‌های پشت‌پرده گفتند که میانجی‌ها در حال کار برای بازگرداندن تهران و واشنگتن به میز مذاکره هستند؛ تلاشی که پاکستان در مرکز آن قرار دارد و با حمایت ترکیه و مصر همراه است. به گفته آنان، اولویت فوری، تمدید آتش‌بس است.

نخست‌وزیر شهباز شریف نیز در نشست کابینه فدرال اعلام کرد که این آتش‌بس، با وجود قرار داشتن تحت فشار، همچنان برقرار است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.