عربستان: سیاست‌هایمان را بر اساس منافع دیگران تعیین نمی‌کنیم

همشهری آنلاین سه شنبه 25 فروردین 1405 - 19:21
وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که این کشور سیاست‌های خود را بر اساس منافع خود تعیین می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه در سخنانی گفت که عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سیاست‌های خود را بر اساس منافع دیگران تعیین نمی‌کند بلکه بر اساس منافع خود سیاست گذاری می‌کند و منافع خود را پیگیری کرده و همزمان برای گفت‌وگو با تمامی طرف‌ها چه در شرق و چه در غرب آماده هستیم.

آمریکا در طول تجاوز خود به ایران در جنگ رمضان از پایگاه‌های خود در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استفاده کرد. نیروهای مسلح ایران نیز در پاسخ به این حملات، پایگاه‌های آمریکایی در این کشورها را هدف قرار دادند.
وزیر امور خارجه سعودی اضافه کرد: «ما هم با آمریکا و هم با چین منافع مشترک داریم و پشت منافعمان عمل می‌کنیم چه این منافع در شرق باشد و چه در غرب و هر جا آن را بیابیم در راستای دستیابی به آن عمل می‌کنیم».

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.