آژانس بین‌المللی انرژی: اگر تنگه هرمز باز نشود قیمت‌ها جهش پیدا می‌کند

خبرگزاری مهر جمعه 28 فروردین 1405 - 14:00
مدیر آژانس بین المللی انرژی نسبت به تبعات جهانی بسته ماندن تنگه هرمز هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مدیر آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: اگر تنگه هرمز باز نشود باید خود را برای مواجهه با افزایش شدید قیمت انرژی آماده کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید مقابل تداوم نوسانات بازار برای مدتی آماده باشیم.

مدیر این آژانس بین المللی بیان کرد: برآورد ما این است که این روند تا ۲ سال برای بازگشت به سطح تولید قبل از جنگ در منطقه طول بکشد.

این آژانس روز گذشته اعلام کرده بود، اروپا «شاید حدود ۶ هفته سوخت جت داشته باشد» و در صورت تداوم انسداد عرضه نفت به دلیل جنگ علیه ایران، نسبت به لغو احتمالی پروازها آن هم «به زودی» هشدار داد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.