هلال احمر ایران به حالت آماده باش درآمد

اقتصادنیوز جمعه 28 فروردین 1405 - 14:06
اقتصادنیوز: در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی از روز شنبه (29 فروردین) مدیریت بحران هلال احمر به حالت آماده باش در آمد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین کبادی با اشاره به پیش‌بینی‌های مرکز ملی مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهارکرد: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید از روز شنبه (۲۹ فروردین) به مناطق شمال‌ غرب، غرب و جنوب‌ غرب و گسترش آن در روز یکشنبه (30 فروردین) به بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز، تمامی‌ پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای و کوهستانی در این استان‌ها به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

معاون عملیات سازمان امدادونجات همچنین ضمن توصیه به هموطنان برای حفظ ایمنی در ایام پیش‌رو خاطرنشان کرد: از هموطنان تقاضا می‌شود در روزهای شنبه و یکشنبه از تردد غیرضروری در محورهای مواصلاتی کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری کنند.

وی با تأکید بر لزوم پیشگیری از حوادث احتمالی و آمادگی حداکثری امدادگران گفت: تمامی تیم‌های واکنش سریع و نیروهای عملیاتی در استان‌های تحت تأثیر، به منظور مداخله به‌هنگام در حوادث احتمالی ناشی از بارش‌ها، در وضعیت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند تا در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن به یاری هموطنان بشتابند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان امدادونجات، کبادی در پایان یادآور شد: ندای امدادونجات هلال‌احمر ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و اعزام تیم‌های امدادی به محل حوادث احتمالی است. این شماره حتی بدون سیم‌کارت و در نقاط فاقد آنتن‌دهی شبکه نیز قابل شماره‌گیری است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.