اردوغان: جهان در متوقف کردن نقض حقوق بشر توسط اسرائیل ناکام بود

خبرآنلاین جمعه 28 فروردین 1405 - 14:46
رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به شهدای فلسطین و لبنان در حملات اسرائیل، عملکرد جامعه بین‌المللی در توقف نقض حقوق بشر را ناکام خواند و از پارلمان‌های جهان خواست موضع قاطع‌تری در قبال سیاست‌های تل‌آویو اتخاذ کنند.

به گزارش خبرآنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در یک نشست بین‌المللی در استانبول اظهار داشت که جهان در ماه‌های اخیر شاهد مرگ هزاران نفر در فلسطین و لبنان در نتیجه حملات اسرائیل و همچنین آوارگی بیش از یک میلیون لبنانی از خانه‌های خود بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، وی تأکید کرد که این واقعیت نشان دهنده «ناکامی بین‌المللی در توقف نقض حقوق بشر» است.

اردوغان افزود دولت رژیم اشغالگر رعایت توافق نامه‌های آتش‌بس را رعایت نکرده و مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است. او همچنین به ادامه تشدید اوضاع در قدس، مسجد الاقصی و کرانه باختری، علاوه بر آنچه که او «تروریسم شهرک نشینان» توصیف کرد، اشاره کرد.

او همچنین نسبت به برنامه‌های این رژیم برای تبدیل کرانه باختری به «غزه‌ای جدید» هشدار داد و از قانون پیشنهادی که اسیران فلسطینی را هدف قرار می‌دهد، انتقاد و استدلال کرد که این امر سیاست‌های آپارتاید را تداوم می‌بخشد.

رئیس جمهور ترکیه از پارلمان‌های سراسر جهان خواست تا موضع قاطع‌تری در برابر سیاست‌های اسرائیل اتخاذ کنند و برای تضمین اجرای راه‌حل دو کشور تلاش کنند، که او آن را «تنها راه دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» توصیف کرد.

او تأکید کرد که فقدان عدالت بین‌المللی و استانداردهای دوگانه، بحران‌ها را تشدید کرده است و افزود که در محیطی که دیپلماسی به نفع نیروی نظامی کنار گذاشته می‌شود، «هیچ‌کس در امان نیست.»

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.