وجوه مسافران‌نزد شرکت‌های هواپیمایی است

صدا و سیما جمعه 28 فروردین 1405 - 15:47
دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافرتی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی با دریافت وجوه از شرکت‌های هواپیمایی امکان بازپرداخت هزینه‌های سفر مسافران در ایام جنگ را دارند.

وجوه مسافران‌نزد شرکت های هواپیمایی است

حرمت الله رفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با انتقاد از معرفی چند دفتر خدمات مسافرتی به نهادهای نظارتی و قضایی، گفت: مشکل اصلی در عدم بازپرداخت وجوه مسافران، نه دفاتر، بلکه صاحبان محصولات که همان شرکت های هواپیمایی هستند مبالغ را به دفاتر بازنگردانده‌اند.

وی با بیان اینکه این موضوع ماه‌هاست مورد هشدار قرار گرفته، گفت:از زمان جنگ دوازده‌روزه تا امروز، مبالغ بسیار سنگینی در حد چند صد میلیارد تومان نزد صاحبان محصول یا همان شرکت های هواپیمایی باقی مانده و آن‌ها از استرداد این وجوه به دفاتر خودداری کرده‌اند دفاتر نیز چون پولی دریافت نکرده‌اند، امکان بازپرداخت به مسافران را ندارند.

رفیعی افزود: در هر بحران مشابه، همین وضعیت تکرار شده است در دوران کرونا همین مشکل وجود داشت و پس از آن نیز در رخدادهای مختلف دوباره شاهد تکرار ماجرا بوده‌ایم بخشنامه کردیم که تعهد جدید ایجاد نشود، زیرا پروازها محدود و غیرقابل پیش‌بینی بود، اما برخی شرکت‌ها همچنان اقدام به فروش کردند و مبالغ را دریافت نمودند.

دبیر انجمن خدمات مسافرتی اظهار داشت: در شرایط فعلی، چند آژانس را به نهادهای قضایی معرفی می‌کنند در حالی که حتی اگر این دفاتر مرتکب تخلفی شده باشند، پول نزد آن‌ها نیست؛ وجوه نزد شرکت های هواپیمایی است و آن‌ها باید نسبت به استرداد آن اقدام کنند.

وی تأکید کرد: درخواست ما این است که مراجع ذی‌صلاح به این موضوع رسیدگی جدی داشته باشند تا هرچه سریع‌تر وجوه مسافران، چه از سوی شرکت‌های داخلی و چه خارجی، مسترد شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.