فوری: تنگه هرمز رسما باز شد / عراقچی: پس از آتش بس در لبنان تردد برای همه کشتی‌های تجاری آزاد است

خبرآنلاین جمعه 28 فروردین 1405 - 16:30
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در دوره باقیمانده از آتش‌بس تردد در تنگه هرمز به روی تمامی کشتی‌های تجاری باز شد.

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در پی اعلام آتش‌بس در لبنان، عبور و مرور تمامی کشتی‌های تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتش‌بس به‌طور کامل آزاد اعلام می‌شود.»

عراقچی تاکید کرد: «این تردد باید در مسیر هماهنگ‌شده و از پیش اعلام‌شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد.»

فوری: تنگه هرمز رسما باز شد / عراقچی: پس از آتش بس در لبنان تردد برای همه کشتی‌های تجاری آزاد است

در شرایطی که حدود یک هفته از آتش‌بس دو هفته‌ای میان ایران و آمریکا باقی مانده‌است و هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری دور دوم مذاکرات میان تهران و واشنگتن تعیین نشده‌است، خبر آزادی تردد در تنگه هرمز پس از برآورده شدن یکی از شروط باقیمانده آتش‌بس، یعنی آتش‌بس در جبهه لبنان از سوی تهران اعلام شد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.