کاهش ۸ دلاری قیمت نفت پس از اعلام باز بودن تنگه هرمز

مشرق نیوز جمعه 28 فروردین 1405 - 17:13
در پی اظهارت وزیر خارجه ایران مبنی بر باز بودن تنگه هرمز تا پایان زمان آتش بس قیمت جهانی نفت ۸ دلار کاهش یافت.

به گزارش مشرق، به دنبال انتشار توئیت وزیر امور خارجه مبنی بر باز بودن تنگه هرمز برای کشتی های تجاری تا زمان پایان آتش بس، قیمت نفت در بازار جهانی بیش از ۸ دلار کاهش یافت.

عباس عراقچی در فضای مجازی نوشت: در پی اعلام آتش‌بس در لبنان، عبور و مرور تمامی کشتی‌های تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتش‌بس به‌طور کامل آزاد اعلام می‌شود. این تردد باید در مسیر هماهنگ‌شده و از پیش اعلام‌شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا پس از اظهارات وزیر خارجه ایران بیش از ۸ دلار کاهش یافت و به ۸۵ دلار رسید. نفت برنت دریای شمال نیز که پیش از آن در برابر ۹۸ دلار معامله می شد با کاهش ۸ دلاری به حدود ۹۱ دلار در هر بشکه رسید.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.