نصب و راه‌اندازی دستگاه X‑Ray در ایستگاه راه‌آهن ساری

خبرگزاری مهر جمعه 28 فروردین 1405 - 19:07
دستگاه بازرسی ایکس‌ری در ایستگاه راه‌آهن ساری با همکاری اداره‌کل راه‌آهن شمال ۱ و نیروی انتظامی تهیه، نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد رضازاده، سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال ۱ در حاشیه بهره‌برداری از این دستگاه گفت: تأمین امنیت و آرامش خاطر مسافران یکی از اولویت‌های اصلی ماست. با نصب این دستگاه (X‑Ray )، سرعت و دقت بازرسی وسایل افزایش می‌یابد و کنترل‌ها با استانداردهای روز حمل‌ونقل ریلی منطبق‌تر می‌شود.

این اقدام بخشی از برنامه توسعه و نوسازی تجهیزات ایمنی در ایستگاه‌های منطقه شمال ۱ است و در آینده نزدیک تجهیزات بیشتری نیز به چرخه خدمت اضافه خواهد شد.

سرهنگ رضی، فرماندهی پلیس مستقر در ایستگاه راه‌آهن ساری نیز با اشاره به اهمیت همکاری میان پلیس و راه‌آهن گفت: استفاده از تجهیزات نوین بازرسی، مانند دستگاه X‑Ray، نقش مهمی در پیشگیری از ورود اقلام ممنوعه و حفظ امنیت مسافران دارد.

این دستگاه علاوه بر افزایش ضریب ایمنی، موجب کاهش زمان بازرسی و تسهیل تردد مسافران می‌شود. همکاری ما با اداره‌کل راه‌آهن شمال ۱ در این زمینه، نمونه‌ای موفق از هماهنگی بین نهادهای مسئول برای حفظ امنیت سفرهای ریلی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.