توضیحات بقایی درباره توییت وزیر امور خارجه/ تردد در تنگه هرمز بر مبنای تفاهم آتش بس ۱۹ فروردین انجام می‌شود

اقتصادنیوز جمعه 28 فروردین 1405 - 20:31
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه گفت:‌ توئیت وزیر امور خارجه در چارچوب تفاهم آتش بس ۱۹ فروردین بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه گفت:‌ تفاهم جدیدی نداریم؛ تردد در تنگه هرمز بر مبنای تفاهم آتش بس ۱۹ فروردین انجام می‌شود.

بقایی افزود: توئیت وزیر امور خارجه در چارچوب تفاهم آتش بس ۱۹ فروردین بود.

وی افزود: ایران پیگیری کرد تا آتش بس در لبنان نیز بر مبنای تفاهم ۱۹ فروردین انجام شود؛ آتش بس شب گذشته اتفاق افتاد. تلاش بسیار زیادی از جوانب مختلف برای این موضوع صورت گرفت. بنابراین قرار شد که بخش مربوط به تعهدات ایران -که باز تاکید می‌کنم چیز جدیدی نیست و اجرای همان تعهد ۱۹ فروردین است- انجام شود. یعنی تردد شناورهای تجاری با هماهنگی ایران.

اسماعیل بقایی گفت: تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز در مسیری که ایران تعیین کرده و با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح ایران صورت خواهد گرفت.

اسماعیل بقایی گفت: رسانه ‌ها و مردم به بازی رسانه‌ای طرف مقابل اعتنا نکنند. آنها مواضع ضد و نقیض دارند. ایران نگاهبان تنگه هرمز است و هر جا لازم باشد در اجرای تدابیری که تضمین کننده منافع و حقوق ملت ایران است هیچ مماشاتی به خرج نمی‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: اگر طرف مقابل بنای بر بدعهدی بگذارد که ظاهرا می‌خواهد بدعهدی کند و اگر محاصره دریایی ادامه یابد، جمهوری اسلامی ایران متقابلا اقدامات لازم را انجام خواهد داد و در این تردیدی نیست. 

بقایی تصریح کرد: محاصره دریایی توسط آمریکا نقض آتش بس محسوب می‌شود و ایران متقابلا اقدام لازم را صورت خواهد داد

 

ادامه دارد...

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.