
به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما ، نشست هماندیشی و بررسی برنامههای راهبردی حوزه نظارت بر ساختوساز، با حضور محمدمهدی علیزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان و برخی دیگر از مدیران این اداره کل برگزار شد.
علیزاده در این جلسه که به منظور تبیین برنامههای کاری و بازنگری در فرآیندهای نظارتی تشکیل شد، با اشاره به نقش مهم نظام مهندسی در ارتقای کیفیت ساختوساز، گفت: نظارت دقیق و اصولی بر ساختوسازها، پیشنیاز حفظ ایمنی شهروندان و جلوگیری از بروز ناهنجاریهای ساختمانی است و این مسئولیت خطیر بر عهده نیروهای ماده ۳۵ قرار دارد.
وی با تأکید بر ضرورت استانداردسازی و شفافسازی روندهای نظارتی افزود:تقویت حضور نیروهای ماده ۳۵ در کارگاههای ساختمانی، کاهش تخلفات و افزایش انضباط فنی در طرح های سطح استان را به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به برخی چالشها و تخلفات مشاهدهشده در پروژههای ساختمانی سطح استان، تصریح کرد:هرگونه سهلانگاری در نظارت و گزارشدهی میتواند پیامدهای جدی به همراه داشته باشد. انتظار داریم گزارش تخلفات بهصورت دقیق، مستند و در کوتاهترین زمان ممکن ارائه شود تا امکان پیگیری قانونی فراهم گردد.
همچنین نیروهای ماده ۳۵ ضمن ارائه دیدگاهها و چالشهای موجود، گزارشی از وضعیت میدانی پروژهها، مشکلات اجرایی و کمبودهای احتمالی در مسیر نظارت را مطرح کردند.
در پایان، جمعبندی جلسه بر تدوین برنامه عملیاتی ابتدای سال، پیگیری تخلفات بهصورت نظاممند، بهروزرسانی شیوهنامهها و ارتقای کیفیت خدمات مهندسی متمرکز شد.