اختلال در استارلینک چه بلایی بر سر ناوگان دریایی آمریکا آورد؟

اقتصادنیوز جمعه 28 فروردین 1405 - 22:35
اقتصادنیوز: رویترز گزارش داد، در حالی که استارلینک به دلیل ارزان بودن و پوشش جهانی به طور گسترده استفاده می‌شود، این حادثه نشان داد که می‌تواند نقطه‌ای واحد برای شکست باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، ناوگان دریایی ایالات متحده پس از قطعی ارتباطات به دلیل اختلال در استارلینک، آزمایش‌های پهپادی‌اش مختل شد که نشان داد پنتاگون چقدر به اسپیس‌ایکس وابسته است.

رویترز گزارش داد، در حالی که استارلینک به دلیل ارزان بودن و پوشش جهانی به طور گسترده استفاده می‌شود، این حادثه نشان داد که می‌تواند نقطه‌ای واحد برای شکست باشد.

با وجود این ریسک‌ها، ارتش هنوز آن را ضروری می‌داند؛ زیرا هیچ جایگزینی در حال حاضر مقیاس و قابلیت مشابهی ارائه نمی‌دهد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.