نماینده مجلس: اگر بهانه جنگ نبود حتما آقای عراقچی را بخاطر پیام توئیتری‌اش استیضاح می‌کردیم

اقتصادنیوز شنبه 29 فروردین 1405 - 00:09
اقتصادنیوز: یک نماینده مجلس عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، را تهدید به استیضاح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، سیدمرتضی محمودی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در اکس (توئیتر) نوشت: 

اگر بهانه جنگ نبود حتما آقای عراقچی را بخاطر پیام توئیتری‌اش استیضاح می‌کردیم.

عصر روز جمعه، عباس عراقچی، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر) نوشت:

در پی اعلام آتش‌بس در لبنان، عبور و مرور تمامی کشتی‌های تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتش‌بس به‌طور کامل آزاد اعلام می‌شود.
این تردد باید در مسیر هماهنگ‌شده و از پیش اعلام‌شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد.

این پیام توئیتر وزیر خارجه با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شد که سخنگوی وزارت خارجه را به پاسحگویی واداشت. بقایی گفت:

تفاهم جدیدی نداریم؛ تردد در تنگه هرمز بر مبنای تفاهم آتش بس ۱۹ فروردین انجام می‌شود. توئیت وزیر امور خارجه در چارچوب تفاهم آتش بس ۱۹ فروردین بود.
ایران پیگیری کرد تا آتش بس در لبنان نیز بر مبنای تفاهم ۱۹ فروردین انجام شود؛ آتش بس شب گذشته اتفاق افتاد. تلاش بسیار زیادی از جوانب مختلف برای این موضوع صورت گرفت. بنابراین قرار شد که بخش مربوط به تعهدات ایران -که باز تاکید می‌کنم چیز جدیدی نیست و اجرای همان تعهد ۱۹ فروردین است- انجام شود. یعنی تردد شناورهای تجاری با هماهنگی ایران.
تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز در مسیری که ایران تعیین کرده و با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح ایران صورت خواهد گرفت.

 

 

تهدید عراقچی

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.