الجزیره: ترس ادامه دار کشتی‌ها برای عبور از تنگه/ رویترز: عبور کاروانی از نفتکش‌ها در حال خروج از خلیج فارس و تنگه هرمز

خبرآنلاین شنبه 29 فروردین 1405 - 09:54
بسیاری از کشتی‌ها هنوز از عبور از تنگه هرمز اجتناب می‌کنند زیرا «وضعیت نامشخص است».

به گزارش خبرآنلاین، جان-پاول رودریگز، متخصص حمل و نقل دریایی در دانشگاه تگزاس A&M، می‌گوید گزارش‌های متناقض در مورد وضعیت تنگه هرمز، علیرغم اعلام ایران مبنی بر باز بودن آن، هنوز مانع عبور بسیاری از کشتی‌ها می‌شود.

رودریگز به الجزیره گفت: «از زمان اعلام این خبر، کشتی‌ها در تلاش برای عبور بوده‌اند... اما به نظر می‌رسد بسیاری از آنها به دلیل نامشخص بودن وضعیت، در حال بازگشت هستند.»

او گفت: «اطلاعات متناقضی از سوی همه طرف‌ها منتشر می‌شود.»

همانطور که پیش از این گزارش دادیم، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، گفته است که تنگه هرمز «کاملاً برای همه کشتی‌های تجاری باز است»، اما محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، هشدار داد که اگر محاصره بنادر ایران توسط ایالات متحده ادامه یابد، این تنگه باز نخواهد ماند.

رودریگز گفت که شرکت‌های بزرگ حمل و نقل مانند مرسک احتمالاً تا زمان «رفع کامل ممنوعیت فعلی ایران» از عبور از این تنگه احساس راحتی نخواهند کرد.

الجزیره درحالی این گزارش را داده است که یک خبرگزاری انگلیسی در خبری فوری نوشت: رویترز، با استناد به داده‌های دریایی دریافته است که کاروانی از نفتکش‌ها در حال خروج از خلیج فارس و عبور از تنگه هرمز مشاهده شده اند.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.