پول مسافران در جیب ایرلاین‌هاست نه آژانس‌ها

عصر ایران شنبه 29 فروردین 1405 - 10:15
به گفته او، در حالی که به دفاتر هشدار داده شده بود در شرایط بحرانی تعهد جدید ایجاد نکنند، برخی شرکت‌های هواپیمایی همچنان اقدام به فروش بلیت کرده و مبالغ مسافران را دریافت کردند، بدون آنکه در بازپرداخت مسئولیت‌پذیر باشند.

حرمت‌الله رفیعی، دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، با انتقاد از رویکرد نظارتی اخیر که چند دفتر خدمات مسافرتی را به نهادهای قضایی معرفی کرده است، تأکید کرد که مشکل اصلی نه دفاتر، بلکه شرکت‌های هواپیمایی هستند که مبالغ مسافران را به دفاتر بازنگردانده‌اند. 

به گزارش فارس، وی گفت که بخش عمده وجوه سفرهای لغوشده در ایام جنگ تحمیلی دوازده‌روزه و پس از آن، نزد شرکت‌های هواپیمایی باقی مانده و دفاتر به دلیل عدم دریافت این مبالغ، امکان بازپرداخت هزینه‌ها به مسافران را ندارند.

رفیعی با اشاره به اینکه این وضعیت مسبوق به سابقه است افزود: «در دوران کرونا نیز همین مشکل را داشتیم و پس از آن در بحران‌های مختلف دوباره تکرار شد.» 

به گفته او، در حالی که به دفاتر هشدار داده شده بود در شرایط بحرانی تعهد جدید ایجاد نکنند، برخی شرکت‌های هواپیمایی همچنان اقدام به فروش بلیت کرده و مبالغ مسافران را دریافت کردند، بدون آنکه در بازپرداخت مسئولیت‌پذیر باشند.

او خاطرنشان کرد که معرفی چند آژانس به مراجع قضایی نمی‌تواند اصل مشکل را حل کند، زیرا پول نزد دفاتر نیست، نزد شرکت‌های هواپیمایی است.

رفیعی از نهادهای مسئول خواست با ورود جدی به موضوع، شرکت‌های داخلی و خارجی را ملزم به بازپرداخت وجوه کنند تا مبالغ مسافران هرچه سریع‌تر به مردم بازگردد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.