معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مصوبه نحوه تأمین هزینههای بهرهبرداری و خدمات مدیریت شبکه برق ایران را که با مدل تازهای اجرا میشود ابلاغ کرد.

به گزارش
خبرگزاری صدا وسیما، به نقل از وزارت نیرو،مصطفی رجبی مشهدی معاون برق وانرژی وزارت نیرو، مصوبه نحوه تأمین هزینههای بهرهبرداری و خدمات مدیریت شبکه برق ایران را که با مدل تازهای اجرا میشود ابلاغ کرد.
معاون برق وانرژی وزارت نیرو با اشاره به حذف قراردادهای خدمات انتقال از ابتدای سال ۱۴۰۴ که موجب ابهام در نحوه تأمین هزینههای بهرهبرداری شبکه و خدمات بازار برق شده بود گفت : بر اساس مصوبه جدید، تمامی هزینههای انجامشده توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سال ۱۴۰۴ متناسب با انرژی دریافتی، از خریداران برق شامل شرکتهای توزیع و برقهای منطقهای دریافت خواهد شد.
رجبی مشهدی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۳، حق کارگزاری مدیریت شبکه برق ایران از محل هزینه خدمات انتقال و از طریق کسر مبلغ از شرکتهای برق منطقهای تأمین میشد. اما از سال ۱۴۰۴ و با حذف این قراردادها، نحوه جبران هزینههای مرتبط با بهرهبرداری شبکه، مدیریت بازار، پایش و میترینگ با ابهام مواجه شده بود.
بر اساس مصوبه جدید، مقرر شد تمام هزینههایی که شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سال ۱۴۰۴ برای اداره و بهرهبرداری شبکه، مدیریت بازار و انجام وظایف فنی و نظارتی متحمل میشود، متناسب با میزان انرژی مصرفی میان شرکتهای توزیع و برقهای منطقهای تسهیم شود.
به این ترتیب، سهم هر شرکت بهصورت پلکانی و براساس انرژی دریافتی محاسبه و در قالب درآمد رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران منظور خواهد شد.
معاون برق وانرژی وزارت نیرو در پایان هدف از اصلاح این مصوبه را حفظ پایداری مالی مدیریت شبکه برق ایران ، تداوم ارائه خدمات تخصصی و پوشش هزینههای بهرهبرداری و نظارتی عنوان کرد که جایگزین کامل سازوکار قبلی مبتنی بر خدمات انتقال می باشد.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.