عبور تنها ۶ کشتی از تنگه هرمز از زمان بازگشایی توسط ایران

مشرق نیوز شنبه 29 فروردین 1405 - 13:05
یک رسانه انگلیسی اعلام کرد که از زمان اعلام بازگشایی تنگه هرمز توسط ایران در روز جمعه، فقط ۶ کشتی از این تنگه عبور کرده اند.

به گزارش مشرق، «اسکای‌نیوز» به نقل از داده‌های تارنمای «مارین‌ترافیک» برای رصد حرکت کشتی‌ها نوشت: دست‌کم ۶ کشتی بامداد امروز از تنگه هرمز عبور کردند.

براساس این گزارش، این کشتی‌ها نخستین کشتی‌هایی هستند که از زمان اعلام رسمی بازگشایی تنگه از سوی ایران عبور می‌کنند.

این در حالی است که سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) در بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران پیرو توافقات قبلی در مذاکرات صورت گرفته با حسن نیت با عبور تعداد محدودی از کشتی‌های نفتکش و تجاری از تنگه هرمز به صورت مدیریت‌شده موافقت کرد.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه آمریکایی ها با بدعهدی های مکرر که در سابقه خود دارند همچنان به راهزنی و دزدی دریایی تحت عنوان به اصطلاح محاصره، ادامه می دهند. به همین دلیل کنترل تنگه هرمز به حالت قبل برگشت و این تنگه راهبردی تحت مدیریت و کنترل شدید نیروهای مسلح قرار دارد. اعلام می‌دارد تا زمانی که آمریکا به آزادی کامل تردد شناورها از مبدا ایران به مقصد و از مقصد به مبدا ایران پایان ندهد، وضعیت تنگه هرمز به شدت کنترل و به حالت قبلی باقی می ماند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.