معاون وزیر نیرو گفت: رشادت سیمبانان در صعود از دکلها زیر سایه تهدیدات، مانع از بروز خاموشیهای گسترده شد.

به گزارش
خبرگزاری صدا وسیما، رجبی مشهدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس، بهویژه شهدای جنگ رمضان و نبرد ۱۲ روزه اخیر، در آیین تجلیل از دکلبانان گفت: ارزش والای مجاهدت سیمبانان با هیچ معیار مادی و زبانی قابل جبران نیست.
وی تصریح کرد: تلاشهای شبانهروزی این عزیزان در زمره حساسترین فعالیتهای «خط مقدم» جبهه پایداری کشور است و وظیفه همگان است که این جایگاه رفیع را شناسایی کرده و به شایستگی از آن قدردانی کنند.
رجبیمشهدی در این مراسم، دکلبانان را قهرمانان گمنام جبهه پایداری انرژی خواند و اظهار داشت: رشادت سیمبانان در صعود از دکلها زیر سایه تهدیدات، مانع از بروز خاموشیهای گسترده شد. برق تهران در این دوره دشوار، تکیهگاه و قوت قلب اصلی وزارت نیرو بود و این حماسه فنی و اخلاقی باید در تاریخ صنعت برق ثبت شود.»
وی با تشکر صمیمانه از ایثارگریهای صورت گرفته، از همدلی بیسابقه معاونین و مدیران ارشد در ایستادن کنار بخش بهرهبرداری قدردانی کرد و این همگرایی را نماد شکوه و همبستگی در اوج بحران دانست.
رجبی مشهدی پاداش واقعی این زحمات را برکتی جاری در زندگی و افزایش چشمگیر رضایتمندی مردم از صنعت برق برشمرد و تأکید کرد که این افتخارات، محصول نگاه جهادی نیروهایی است که با حداقل امکانات و حداکثر غیرت، برای خدمت به میهن در میدان باقی ماندند.
در ادامه این مراسم فرهاد شبیهی، مدیرعامل شرکت برق منطقهای تهران، با تبریک تقارن روز ارتش و روز سیمبان، کارنامه نیروهای عملیاتی را درخشان توصیف کرد و گفت: «۸۶۰۰ نیروی مخلص ما با فداکاری و دوری از خانواده، در ارتفاعات به جنگ تاریکی رفتند. ثبت رکوردهای بازسازی خطوط در دوران جنگ و آتشبس نشان داد که دکلبانان ما برای حفظ سرمایههای ملی و تامین رفاه مردم، از هیچ خطری نمیهراسند. ما امروز از کسانی تجلیل میکنیم که حضورشان در میدان، آرامش را به خانههای مردم هدیه داد.»
وی با اشاره به ثبت رکوردهای بازسازی در دوران جنگ و آتشبس اظهار داشت: شعف مردم از پایداری برق، انرژی مضاعفی بود که به ما اجازه داد حتی در سختترین لحظات، عقبنشینی نکنیم. اسامی قهرمانانی که در این مدت رکوردشکنی کردند در ذهن ما حک شده است؛ ما از شما درس "فداکاری" آموختیم و افتخار میکنیم که در سایه این تلاشها، پایتخت و استانهای همجوار در امنیت کاملِ انرژی باقی ماندند.
در بخش فنی مراسم، جعفر نصرتیان، معاون بهرهبرداری شرکت برق منطقهای تهران، با ارائه گزارشی دقیق از ابعاد عملیات گفت: «آمارها حاکی از آن است که در این مدت ۱۰۹ خط انتقال و فوقتوزیع ما آسیب دید، اما با مجاهدت بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیروهای تعمیراتی، امروز ۱۰۳ خط کاملاً بازسازی شده و تنها ۶ خط در مراحل نهایی تعمیر قرار دارد. این یعنی روزانه به طور متوسط ۲۵ نفر در هر ساعت، بر روی دکلها مشغول نبرد با تاریکی بودهاند.
وی این موفقیت را محصول ۲ سال برنامهریزی و آمادگی دانست و افزود: با حمایت های صورت گرفته ما به گونهای عمل کردیم که مردم در سه استان تهران، قم و البرز، اصلاً "خاموشی" را احساس نکنند. البته چالش تجهیزات و ماشینآلات جدی است و انتظار داریم در بحث ساختار اصلاح شود.
در پایان این مراسم، لوح «سیمبان برتر» به نیروهای منتخب عملیاتی که بیشترین حضور را در مناطق آسیبدیده داشتند، اعطا شد.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.