خروج ۳۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار طلا در روز اول اردیبهشت

عصر ایران سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 17:51
معاملات روز سه‌شنبه، اول اردیبهشت‌ماه با خروج ۳۱۴.۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های طلا به پایان رسید. این در حالی است که بازدهی ماهانه این گروه از صندوق‌ها در دامنه مثبت ۴.۵ تا ۶.۵ درصد باقی مانده و حقیقی‌ها ۶۱ درصد خریداران را تشکیل دادند.

در حالی که در معاملات امروز (سه‌شنبه، اول اردیبهشت) ۳۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی ها خارج شد اما بازدهی یک ماه اخیر این صندوق ها در دامنه مثبت ۶ درصد قرار داشت.

به گزارش ایرنا، در پایان معاملات امروز (سه شنبه، اول اردیبهشت) در گروه صندوق های درآمد ثابت ۸.۱ میلیارد فقره معامله به ارزش ۲۱ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان انجام شد که نزدیک به یک همت آن ورود پول حقیقی به بازار بود.

۲۷ درصد خریداران حقیقی ها و ۷۳ درصد حقوقی ها بودند. بیشترین میزان ورود پول به نماد پاسارگاد با ۱۳۷ میلیارد تومان و بیشترین میزان خروج پول از نماد دارا با منفی ۵۶۲ میلیارد تومان بود. بازدهی ماهانه صندوق های درآمد ثابت بین مثبت ۲.۵ تا ۳.۵ درصد بود.

در گروه صندوق های طلا نیز ۵۰۷.۳ میلیون فقره معامله به ارزش حدود ۴ همت انجام شد که ۳۱۴.۵ میلیارد تومان پول حقیقی ها در پایان بازار از این صندوق ها خارج شد. ۶۱ درصد خریداران واحدهای سرمایه گذاری را حقیقی ها و ۳۹ درصد را حقوقی ها خریدند.

بیشترین میزان ورود پول حقیقی به نماد ناب با ۱۲ میلیارد تومان و از نماد مثقال ۵۱.۸ میلیارد تومان پول حقیقی ها خارج شد. بازدهی ماهانه صندوق های طلا در دامنه مثبت ۴.۵ تا ۶.۵ درصد بود.

این در حالی است که به گروه صندوق های نقره با ارزش ۱۶۲ میلیارد تومان ارزش معاملات، ۸۲.۶ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد اما بازدهی ماهانه صندوق های نقره در منفی ۸ تا منفی ۱۰ درصد قرار داشت.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.