دردسر تازه برای استقلال و پرسپولیس/ ملی‌پوشان تا ۱۵ روز بعد از جام جهانی حق بازی ندارند

خبرورزشی سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 18:05
استقلال، پرسپولیس و هیچ باشگاه ایرانی دیگر اجازه ندارد ملی‌پوشانش را تا ۱۵ روز پس از پایان کارشان در جام جهانی به تمرین فرا بخواند.  

فدراسیون جهانی فوتبال تاکید دارد که قوانین تنظیم شده برای بازیکنان حاضر در جام جهانی به طور دقیق باید اجرا شود و هیچ باشگاهی در دنیا اجازه تخلف از این موارد را نخواهد داشت.  

یکی از قوانین بسیار مهمی که فیفا در مورد فوتبالیست‌های حاضر در جام جهانی اجرا می‌کند، استراحت کامل آنها بعد از پایان کارشان در عرصه مذکور است و این نفرات بعد از آخرین دیدار تیم ملی کشور خود در جام جهانی ۲۰۲۶ به مدت ۱۵ روز فرصت استراحت دارند تا به تعطیلات بروند. مهلتی که پذیرش آن توسط تمام باشگاه‌ها اجباری بوده و هیچ تیمی اجازه ندارد بازیکن خود را در این تاریخ تعیین شده برای حضور در تمرینات یا برگزاری مسابقات رسمی و تدارکاتی تحت فشار بگذارد بنابراین اگر فدراسیون فوتبال کشورمان همچنان تاکید داشته باشد که هفته‌های باقیمانده لیگ بیست و پنجم باید بعد از جام جهانی برگزار شود، باید این قانون را مدنظر قرار بدهد و اصلاً انتظار نداشته باشد فوتبالیست‌های ایرانی و خارجی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۶ بلافاصله پس از اتمام کارشان در آنجا، خود را به ایران رسانده و تمرینات باشگاهی را استارت بزنند.  
البته بازیکنان در صورت تمایل، می‌توانند زودتر از این مهلت ۱۵ روزه تمرین کنند ولی آنقدر حرفه‌ای هستند که با توجه به فشار متحمل شده در جام جهانی، دست به چنین ریسکی نزده و به طور کامل استراحت کنند.  

بیشتر بخوانید: بهترین تصمیم زندگی رامین رضاییان 

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.