رهبر انصارالله: موضع ایران علیه صهیونیسم شرافتمندانه و قابل تقدیر است

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 18:25
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت که تهاجم آمریکایی- صهیونی علیه امت اسلامی در آغاز هزاره سوم وارد مرحله پیشرفته و بسیار خطرناکی شده و مواضع ایران در مقابل این تهاجم قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، رهبر جنبش انصار الله یمن به مناسبت سالگرد رونمایی از شعار «فریاد در مقابل مستکبران» سخنرانی کرد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در این سخنرانی گفت: نخستین بار شعار فریاد در مقابل مستکبران را رهبر و بنیانگذار انقلاب ما، شهید قرآن، سید حسین بدرالدین الحوثی (رضوان الله علیه) اعلام کرد و این شعار را سر داد. فریاد در برابر مستکبران در سخنرانی او در مدرسه امام هادی (ع) در منطقه مران استان صعده در تاریخ ۴ ذی‌القعده ۱۴۲۲ هجری قمری مطابق با ۱۷ ژانویه ۲۰۰۲ میلادی مطرح شد.

وی افزود: سالگرد فریاد، مناسبت مهمی به عنوان مرحله ای برای آگاهی ‌بخشی و زنده نگه داشتن این موضع گیری بزرگ قرآنی، فریاد حق در برابر طاغوت و استکبار است. فریاد در برابر مستکبران دارای ارزش ایمانی و اهمیت عملی در یکی از مهمترین مقاطع تاریخ است. هجوم کفر و طاغوت، پرچم جاهلیت دیگر را بر دوش می‌کشد و از امکانات، ابزارها و اهداف شیطانی فراتر از پیشینیان نابود شده در طول تاریخ برخوردار است.

الحوثی تصریح کرد: تهاجم صهیونیستی و آمریکایی علیه امت اسلامی ما در آغاز هزاره سوم وارد مرحله‌ای پیشرفته و بسیار خطرناک شده است. عناوینی مانند «تغییر خاورمیانه» و بهانه‌ای که «مبارزه با تروریسم» نامیده می‌شود و دیگر عناوین، همه عناوینی فریبنده و دروغین بودند. وفاداری و اطاعت از دشمنان و همپیمانی با آنها، از زشت ‌ترین جلوه ‌های ارتداد و عقب‌ نشینی از اصول بزرگ اسلام، ارزشها و اخلاق کریمانه آن است.

رهبر انصارالله ادامه داد: دشمنان با بهانه تراشی سعی در فریب مردم و توجیه جنایات خود علیه امت دارند. اما اگر امت در چارچوب اصول، ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام حرکت کند، پیروز، سربلند و سرافراز خواهد شد. دشمنان از ابتدای تحرکات خود تلاش کرده‌اند تا حالت تسلیم، ساکت کردن و سرکوب هر جنبشی را که با نقشه‌های آنها مقابله می‌کند، گسترش دهند. دشمنان در تلاشند تا وضعیت جهان عرب و اسلام را به جایی برسانند که هرگونه انتقادی از جنایات اسرائیل جرم تلقی شود.

بدرالدین اظهار داشت: ما به عنوان یک امت مسلمان، اساساً قربانی حملات رژیم صهیونیستی هستیم و این رژیم به دنبال نابودی ما، اشغال سرزمین‌های ما و هدف قرار دادن اماکن مقدس ما است. شمنان می‌خواهند امت ما کاملاً ساکت باشد و نتواند حتی یک کلمه نارضایتی، خصومت یا مخالفت با اقدامات آنها ابراز کند. دشمنان در واقع به سمت تلاش برای خاموش کردن صداها و جلوگیری از هرگونه صدای آزاد مخالف سلطه و استبداد آمریکایی-اسرائیلی حرکت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: اسرائیل هر نیم ساعت یک زن فلسطینی را با حمایت و سلاح آمریکا می‌کشد. حقوق بشر و حقوق زنان کجاست؟ صهیونیست‌ها و متحدانشان تلاش می‌کنند تا ناامیدی و روحیه شکست را در میان امت بکارند و تثبیت کنند و ادعا می‌کنند که جهاد هیچ فایده‌ای ندارد.

الحوثی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود پایداری زیاد در نوار غزه، نیروهایی در داخل امت این پایداری کوچک جلوه می دهند و آن را تحقیر و تحریف می کنند. در مقابل تحریف و کوچک جلوه دادن عملیات محور مقاومت، تلاشی برای اغراق، جنجالی کردن و گسترش ترس به نفع تجاوز آمریکایی-اسرائیلی نیز وجود دارد. رویکرد رسانه‌ای برخی رژیم‌ها در جهت ایجاد ناامیدی در امت است و با هرگونه موضع‌گیری قوی در مقابل دشمنان مقابله می‌کند. رسانه‌های وابسته به آمریکا و اسرائیل همیشه هر چیزی را از جانب دشمن بزرگنمایی و هر موضعی را که می‌تواند امید را زنده کند، تحریف می‌کنند. در دور اخیر، با وجود ضربات بزرگ واردشده به آمریکا و اسرائیل، جهت‌گیری رسانه‌ای نظام‌ها ـ به‌ویژه در کشورهای خلیج فارس ـ تلاش می‌کند اوضاع را برای محور مقاومت به‌شدت ضعیف، بیچاره و ناتوان جلوه دهد.

رهبر جنبش انصارالله خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها به همراه آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و عوامل عرب منافق آنها تلاش می‌کنند تا امت را به پذیرش معادله مباح دانسته شدن وادارند. مباح دانسته شدن امت از سوی دشمنان به جایی رسیده است که آیات قرآن را از برنامه‌های درسی مدارس و دانشگاه‌های دولتی ممنوع کرده‌اند. منافقان به جایی رسیده‌اند که حرف نتانیاهوی جنایتکار و امثال او در میان صهیونیست‌ها، بالاتر از دستورات خدا و اصول اسلامی است. دشمنان می‌خواهند امت را به سطح کاملاً بی‌کرامت انسانی برسانند، سپس همه کسانی را که به این تجاوز اعتراض می‌کنند، سرزنش کنند. دشمنان تلاش می‌کنند تا سرزنش را به سمت کسانی که در برابر هرگونه تجاوز اسرائیل یا استبداد آمریکا واکنش نشان می‌دهند، معطوف کنند.

عبدالملک بدرالدین با اشاره به تحولات منطقه ادامه داد: با وجود حملات صهیونیست‌ها در لبنان در 15 ماه گذشته، اما حزب‌الله مورد سرزنش و انتقاد قرار گرفته و مسئول پاسخگویی شناخته شده است. بوق های رسانه ای رژیم صهیونیستی در مقابل نسل‌کشی علیه مردم فلسطین سکوت می کنند، اما از هر گونه مقاومت در برابر صهیونیست ها انتقاد می کنند. نبرد طوفان الاقصی پاسخی به جنایات و استبداد صهیونیست‌ها در طول هفت دهه بود. دشمنان در تلاشند تا در امت نفوذ کنند، آن را به زنجیر بکشند و از هرگونه واکنشی جلوگیری کنند و تمام عناصر قدرت را از آن بگیرند. صهیونیست‌ها و بلندگوهای رسانه ای آنها سعی دارند مواضع آزاد علیه استبداد را با ادعای اینکه «به نمایندگی از ایران عمل می‌کنند» تحریف کنند. صهیونیست‌ها اولین کسانی بودند که اصطلاح «به نیابت از ایران» را ابداع و در زمینه فریب و اطلاعات نادرست به شدت بر آن تمرکز کردند.

وی افزود: دشمن اسرائیلی از آغاز اشغالگری خود، صدها هزار فلسطینی را کشته و هزاران نفر را در لبنان، سوریه، اردن و مصر کشته است و شعار «مرگ بر اعراب» سر می‌دهد.  حملات رژیم صهیونیستی علیه مقدسات در سرزمین‌های عربی و مسجدالاقصی در سرزمینی عربی انجام می‌شود و مکه و مدینه نیز در میان اهداف و در نقشه رژیم صهیونیستی قرار دارند. صهیونیست ها هر روز در کرانه باختری مرتکب قتل، آدم‌ربایی، شکنجه، هتک حرمت، تخریب خانه‌ها، جابجایی اجباری و کندن درختان زیتون می‌شوند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.