بازار سهام بازگشایی می‌شود؟

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 20:52
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سهام به محض افشای حداقلی اطلاعات شرکت‌ها، بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس، قادر معصومی‌خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه رادیو اقتصاد گفت: بازار سهام به محض افشای حداقلی اطلاعات شرکت‌ها، بازگشایی می‌شود

معصومی خانقاه تصریح کرد: برخی از شرکت‌های بورسی در جنگ اخیر آسیب دیده‌ که به دلیل حفظ مسائل امنیتی و صیانت از شرکت‌ها، در حال حاضر ایجاد شفافیت و افشای اطلاعات میسر نیست.

وی در ادامه افزود: سازمان بورس جلسات متعددی برای بازگشایی بازار سهام برگزار و تصمیماتی اتخاذ کرده است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: سرمایه‌گذاران برای ترسیم چشم‌انداز و اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری نیازمند افشای حداقلی اطلاعات هستند، لذا با توجه به اینکه دسترسی یکسان و متقارن به اطلاعات برای کارایی بازار اهمیت بالایی دارد، به محض اینکه به یک شفافیت حداقلی دسترسی پیدا کنیم، بازار سهام بازگشایی خواهد شد.

معصومی خانقاه در پایان گفت: با توجه به نقش کلیدی نهادهای مالی اعم از کارگزاری‌ها، شرکت‌های تامین سرمایه و سبدگردان‌ها در بازارسهام، سازمان بورس از آنها انتظار و درخواست دارد برای ایجاد فضای بازگشایی، همراهی‌های لازم را به عمل آورند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.