نابودی نیمی از موشک‌های نقطه‌زن، پاتریوت و تاد آمریکا در جنگ ایران

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 21:53
سی ان ان در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که ارتش آمریکا در جنگ علیه ایران نیمی از ذخیره موشک‌ های نقطه‌زن و موشکهای تاد و پاتریوت را مصرف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه فاش کرد که ارتش آمریکا در طول جنگ با ایران، ذخیره اصلی موشک‌های خود را به شدت مصرف کرده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، ارتش آمریکا در طول جنگ، نیمی از ذخیره موشک‌ های نقطه‌زن و موشکهای تاد و پاتریوت را مصرف کرده است.

منابع آگاه در گفتگو با سی ان ان افزودند: ارتش آمریکا در طول جنگ علیه ایران، یک‌ سوم ذخیره موشک‌های تاماهاوک و ۲۰ درصد از موشک‌ های کروز دوربرد را مصرف کرده است.

آنها تأکید کردند: کاهش ذخایر موشکی این خطر را در پی دارد که اگر جنگی در چند سال آینده رخ دهد، مهمات جنگی برای مقابله با آن احتمالا تمام خواهد شد.

در گزارش سی ان ان همچنین به یاین نکته اشاره شده است که پیش بینی می شود جبران کمبود موشک‌های پدافندی ارتش آمریکا ۴ تا ۵ سال طول بکشد.

خبرگزاری بلومبرگ هم در گزارشی اعلام کرد: نیروی دریایی آمریکا قصد دارد موشک های پاتریوت را روی کشتی ها مستقر کند تا از آنها در برابر هواپیماهای بدون سرنشین و موشک ها محافظت کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.