
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این دیدار خانم اسفندیاری با بیان اتفاقات 14 ماه گذشته، از پیگیریهای مستمر وزارت امور خارجه و شخص وزیر برای آزادی وی از زندان و فراهم آوردن امکان بازگشت به وطن قدردانی کرد.
خانم اسفندیاری همچنین از مساعدتها و حمایتهای معاونت کنسولی و ایرانیان و نیز سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در ۱۴ ماه گذشته تشکر کرد.
وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از آزادی و بازگشت خانم اسفندیاری به کشور و تجلیل از شجاعت اخلاقی وی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روحیه بالای ایشان طی دوران بازداشت، تاکید کرد: وزارت امور خارجه حمایت از حقوق اتباع ایرانی در اقصی نقاط جهان را وظیفه ذاتی خود میداند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نمیکند.