شتاب پروژه‌های توسعه صنعت مس

دنیای اقتصاد چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 00:03
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، تولید مس محتوی معدنی به میزان ۳۳۱ هزار تن، استخراج به میزان ۳۵۶‌میلیون تن با رشد 17 درصدی، رشد ۱۳ درصدی تولید کنسانتره و افزایش ۴۰ درصدی منابع ریالی و ۳۵ درصدی منابع ارزی را جهش همزمان شاخص‌های تولید و مالی دانست و از شتاب پروژه‌های مس در مسیر بهره‌برداری در سال جدید خبر داد.

سیدمصطفی فیض با بیان اینکه هدف‌گذاری کلان صنعت مس ایران شامل تولید ۵۲۰هزار تن کاتد و بیش از ۳.۲‌میلیون تن کنسانتره است، تاکید کرد: دستاوردهای شرکت ملی مس همراه با کاهش انحراف برنامه از ۲۰ به ۵درصد، نشان‌دهنده تثبیت عملکرد و آغاز مرحله جدید جهش در صنعت مس است.

فیض با اشاره به عملکرد سال گذشته اعلام کرد: تولید مس محتوی معدنی به ۳۳۱ هزار تن رسیده است، میزان استخراج به ۳۵۶‌میلیون تن افزایش یافته که رشد ۱۰درصدی را نشان می‌دهد، تولید کنسانتره نیز ۱۳درصد رشد داشته و به حدود یک‌میلیون و ۵۳۵هزار تن رسیده است. همچنین میانگین توسعه شرکت به ۱۴درصد افزایش یافته است. وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای اظهار کرد: سال ۱۴۰۵ باید سال نهضت بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ مس باشد. به گفته او، ابرپروژه‌های کاتد سونگون، تغلیظ ۳و۴ سرچشمه، پروژه تغلیظ۲ میدوک، فلوتاسیون سرباره و آهک خاتون‌آباد، آهک اهر، نیروگاه گازی خاتون‌آباد و نیروگاه ۳۰۰مگاواتی در مسیر بهره‌برداری قرار دارند.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.