ترخیص ‌میلیونی کالا در زمان جنگ

دنیای اقتصاد چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 00:03
دنیای‌اقتصاد – بندرعباس: استاندار هرمزگان با اعلام نقش پیشگامی این استان در حکمرانی اقتصادی، از ترخیص و جابه‌جایی نزدیک ۲‌میلیون تن کالا از ابتدای جنگ تحمیلی سوم در این استان خبر داد.

محمد آشوری در هفتادودومین جلسه قرارگاه اقتصادی هرمزگان، با تاکید بر نقش کلیدی هرمزگان در تامین نیازهای اساسی کشور اظهار کرد: هرمزگان در این حوزه پیشتاز است و در روش حکمرانی اقتصادی خط‌شکنی کرده است. وی با اشاره به حجم بالای فعالیت‌های لجستیکی در استان افزود: از ابتدای جنگ تحمیلی سوم تاکنون، ۷۴هزار کامیون برای جابه‌جایی کالاهای ترخیص‌شده به‌کار گرفته شده است و بیش از ۲۲هزار واگن قطار نیز در فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها مشارکت داشته‌اند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در این مدت حدود ۲‌میلیون تن کالا ترخیص و جابه‌جا شده است، این دستاورد را حاصل تلاش مشترک همه دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: خروجی این اقدام بزرگ، رسیدن به الگوی حکمرانی مطلوب است که می‌توان در شرایط بحران نیز از آن استفاده کرد. آشوری با اشاره به وضعیت بازار کالاهای اساسی در استان خاطرنشان کرد: نظارت جدی و کافی بر بازار وجود دارد و قیمت‌ها مرتبا رصد می‌شود. استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف در همه حوزه‌ها، تاکید کرد: خوشبختانه کمبودی در کالاهای اساسی وجود ندارد و اولویت امروز ما ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.