گزارش سی ان ان از بحران ذخایر موشکی آمریکا در پی جنگ ایران/ 50 درصد موشک های تاد و پاتریوت استفاده شدند

اقتصادنیوز چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 06:09
اقتصادنیوز: شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: میزان بمب‌ها و موشک‌های در اختیار آمریکا در حال حاضر برای ادامه عملیات نظامی علیه ایران در کوتاه‌مدت کافی است، اما این ذخایر دیگر برای مقابله با رقیبی مانند چین در سال‌های نزدیک کافی نخواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سی‌ان‌ان اعلام کرد، بر اساس تحلیلی که روز سه‌شنبه از سوی مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی منتشر شد، نیروهای آمریکا طی هفته‌های اخیر دست‌کم ۴۵ درصد از ذخایر موشک‌های دقیق خود، نیمی از موشک‌های سامانه «تاد» برای رهگیری موشک‌های بالستیک و حدود ۵۰ درصد از موشک‌های دفاع هوایی «پاتریوت» را استفاده کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که نیروهای آمریکا همچنین حدود ۳۰ درصد از موشک‌های «تام‌هاوک»، بیش از ۲۰ درصد از موشک‌های «JASSM» از نوع «هوا به زمین» و نزدیک به ۲۰ درصد از ذخایر موشک‌های «SM‑3» و «SM‑6» را به کار گرفته‌اند.

سی‌ان‌ان افزود این ارزیابی‌ها با اطلاعات محرمانه پنتاگون درباره ذخایر نظامی همخوانی دارد؛ موضوعی که منابع آگاه از ارزیابی‌های وزارت جنگ آمریکا آن را تأیید کرده‌اند.

این مرکز همچنین اشاره کرده است که میزان بمب‌ها و موشک‌های در اختیار آمریکا در حال حاضر برای ادامه عملیات نظامی علیه ایران در کوتاه‌مدت کافی است، اما این ذخایر دیگر برای مقابله با رقیبی مانند چین در سال‌های نزدیک کافی نخواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است که بازگرداندن ذخایر موشکی به سطح پیش از جنگ احتمالاً چند سال زمان خواهد برد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.