زمان بازگشت ایران به میز مذاکره از نگاه اندیشکده دیفنس پرایوریتیز | ایران تمدید آتش‌بس را یک پیروزی خواهد دید| ترامپ نمی‌خواهد دیپلماسی را کنار بگذارد

اقتصادنیوز چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 06:24
اقتصادنیوز: عضو اندیشکده دیفنس پرایوریتیز نوشت: ایران این تمدید آتش‌بس را یک پیروزی خواهد دید. و حق هم دارد؛ ایرانی‌ها این را با اراده خود به وجود آوردند و اساساً از محاصره ترامپ علیه خودش استفاده کردند.

به گزارش اقتصادنیوز، دنیل دی‌پاتریس، عضو اندیشکده دیفنس پرایوریتیز نوشت:

۱. ترامپ در تلاش است زمان بخرد، که نشان‌دهنده دو چیز است: (الف) او نمی‌خواهد گزینه دیپلماتیک را کنار بگذارد و (ب) ترجیح می‌دهد در صورت امکان جنگ را از سر نگیرد.

۲. ایران این تمدید آتش‌بس را یک پیروزی خواهد دید. و حق هم دارد؛ ایرانی‌ها این را با اراده خود به وجود آوردند و اساساً از محاصره ترامپ علیه خودش استفاده کردند.

۳. محاصره دریایی آمریکا یک دارایی نیست؛ بلکه مانعی برای مذاکرات جدی است. ترامپ فکر می‌کرد این نقطه فشار اهرمی خواهد بود که می‌تواند از آن برای وادار کردن تهران به مذاکره بر اساس شرایط خود استفاده کند. اما دقیقاً برعکس عمل کرد.

۴. ایران برای تدوین یک پیشنهاد، هر زمان که بخواهد وقت می‌گذارد (وقت می‌خرد). و وقتی نهایتاً پیشنهادی ارائه دهد، ترامپ احتمالاً مانند تمام پیشنهادهای قبلی ایران، آن را رد خواهد کرد.

۵. اگر حداکثرخواهی همچنان حاکم باشد، هیچکدام از اینها اهمیت ندارد. وقت خریدن تنها زمانی ارزشمند است که آن زمان به درستی صرف شود. بازگشت به پای میز مذاکره تنها زمانی ارزشمند است که مذاکره واقعی انجام شود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.