ضرورت مدیریت مصرف برق در آستانه فصل گرما 

صدا و سیما چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 10:06
معاون بهره‌برداری شرکت برق تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای سیستم‌های سرمایشی در مصرف برق، بر ضرورت مدیریت مصرف و تنظیم دمای کولر‌ها روی ۲۴ درجه برای کاهش مصرف تأکید کرد.

علیرضا رضایی، معاون بهره‌برداری شرکت برق تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما،  گفت: بیش از ۴۰ درصد بار شبکه برق مربوط به سیستم‌های سرمایشی است و با توجه به ناترازی‌هایی که از سال‌های گذشته در شبکه برق وجود داشته، مدیریت مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: شرکت برق تهران بزرگ از مهرماه سال گذشته برنامه‌های خود را در قالب ۱۷۰ اقدام اجرایی آغاز کرده و این برنامه‌ها در طول ماه‌های گذشته ادامه داشته و با نزدیک شدن به فصل گرما نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.


رضایی با تأکید بر اهمیت مدیریت مصرف گفت: در کنار افزایش تولید برق، مدیریت مصرف و بهره‌برداری بهینه از شبکه نیز ضروری است. هرچقدر تولید افزایش یابد، بدون مدیریت صحیح مصرف، شرایط شبکه بهبود نخواهد یافت.


وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگ‌سازی در ادارات و مدارس در دستور کار قرار گرفته و استفاده از سیستم‌های سرمایشی کم‌مصرف در شهر تهران آغاز شده که از امروز با قدرت بیشتری اجرا خواهد شد.


معاون بهره‌برداری شرکت برق تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: دمای آسایش کولرها را روی ۲۴ درجه تنظیم کنند، چرا که این اقدام می‌تواند تا ۳۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی ایجاد کند و در عین حال به پایداری شبکه برق و جلوگیری از قطعی‌ها کمک خواهد کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.