
به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ بهمنظور اجراییسازی تفاهمنامه میان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و بانک صنعت و معدن، نشستی با حضور علیرضاپور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی تهران و کاشانی معاون اعتباری و بانکداری شرکتی و عضو هیئتمدیره بانک صنعت و معدن برگزار شد.
در این نشست که اعضای هیئتمدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی نصیرآباد نیز حضور داشتند، موضوع جانمایی باجه بانک و نحوه ارائه خدمات بانکی و تسهیلات به تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس توافقات صورتگرفته، مقرر شد ارائه این خدمات بهصورت طرح آزمایشی در شهرک صنعتی نصیرآباد آغاز شود.
هدف از این همکاری راهبردی، فراهمسازی بستر مناسب برای ارائه خدمات بانکی، تأمین تسهیلات مالی و حمایت از تولید داخلی و اشتغال پایدار عنوان شده است و با اجرای این طرح، امکان جدیدی برای تأمین سرمایه در گردش، نوسازی تجهیزات و رفع دغدغه نقدینگی واحدهای مستقر در شهرک فراهم میشود.
در حاشیه نشست، از محل باجه بانک صنعت و معدن که بخشی از این طرح آزمایشی است بازدید به عمل آمد، همچنین حاضران از چند واحد صنعتی از جمله یک واحد تولید تجهیزات پزشکی، یک واحد آسیبدیده، یک واحد کفشسازی راکد متأثر از جنگ تحمیلی سوم، و فاز توسعه یک واحد نان صنعتی بازدید کردند.
این اقدامات در جهت تسهیل دسترسی تولیدکنندگان به خدمات مالی و تسریع روند نوسازی واحدهای صنعتی استان تهران ارزیابی میشود.