واریز درآمد تنگه هرمز؛ بانک مرکزی تائید کرد + جزئیات

همشهری آنلاین پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 18:07
بانک مرکزی با تایید واریز درآمد حاصل از عوارض تنگه هرمز، به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در مورد نوع ارز پایان داد.

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از فارس، کسب اطلاع فارس از بانک مرکزی نشان می‌دهد درآمد ناشی از دریافت عوارض عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز به این بانک واریز شده که به صورت ارز نقد بوده است.

پیشتر برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که ایران عوارض از تنگه هرمز را به صورت رمزارز دریافت می‌کند.

در حال حاضر عوارض دریافتی از کشتی‌ها بر اساس نوع و میزان محموله و نیز درصد ریسک آن‌ها متفاوت است. این عوارض نیز بابت تأمین خدمات امنیتی فقط از کشتی‌هایی که از ایران بابت عبور از تنگه اجازه می‌گیرند، دریافت می‌شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.