تاکید بانک مرکزی بر اجرای بخشنامه بخشش وجه التزام تاخیر تادیه دین

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 23:57
بانک مرکزی بر اجرای بخشنامه بخشش وجه التزام تاخیر تادیه دین از ۹ اسفند تا ۹ اردیبهشت تاکید کرد.

 

تاکید بانک مرکزی بر اجرای بخشنامه بخشش وجه التزام تاخیر تادیه دین***

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بانک مرکزی بر اجرای بخشنامه بخشش وجه التزام تاخیر تادیه دین از ۹ سفند تا ۹ اردیبهشت تاکید کرد. بر اساس بخشنامه ارسالی بانک مرکزی، تصمیم گیری در خصوص این موضوع بر عهده هیئت مدیره بانک‌ها قرار داده شده با این وجود با توجه به شرایط حادث شده انتظار می‌رود بانک‌ها برای حمایت از اقشار جامعه نسبت به اجرای بخشنامه اهتمام کنند.

با توجه به شرایط به وجود آمده در شرایط حادث شده از جنگ رمضان در اسفند ماه سال جاری، بر اساس تصمیمات متخذه بانک مرکزی مقرر شد؛ تمامی تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و سایر تسهیلاتی که اصل مبلغ آن‌ها تا سقف ۷ میلیارد ریال می‌باشد، علاوه بر امکان استفاده از مساعدت موضوع تبصره (۲) ماده (۱۱) آیین نامه وصول مطالبات غیرجاری (ریالی و ارزی) مصوب سال ۱۳۹۴ شورای پول و اعتبار (با اصلاحات بعدی)، از تاریخ ۱۴۰۴/۱۲/۹ تا ۱۴۰۵/۲/۹ با تشخیص هیات مدیره موسسه اعتباری، مشمول بخشیدگی وجه التزام تاخیر تادیه دین (به میزان ما به التفاوت نرخ وجه التزام و نرخ سود) می‌شوند.

این بخشودگی برای تسهیلات زیر ۷۰۰ میلیون تومان در ایام جنگ است و اگر چنانچه تسهیلاتی کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان است، اصل و سود تسهیلات پرداخت می‌شود ولی جریمۀ دیرکرد پرداخت تسهیلات از آنجایی که در بخش درآمدی بانک‌ها قرار می‌گیرد، با تشخیص هیئت مدیره موسسه اعتباری (وجه التزام تاخیر تادیه دین) شامل بخشودگی می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.