۶۰۰ وات صرفه جویی با تعویض موتور کولر‌های آبی

صدا و سیما یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 12:07
معاون خدمات شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام کرد: با تعویض هر موتور پرمصرف کولر آبی با موتور‌های کم مصرف بی ال دی سی، ۶۰۰ وات در مصرف برق صرفه جویی می‌شود.

۶۰۰ وات صرفه جویی با تعویض موتور کولر‌های آبیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، رامین پوریا، معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق تهران بزرگ در گفتگوی رادیویی گفت: برنامه‌های گذر از اوج مصرف سال ۱۴۰۵، از ابتدای اردیبهشت ماه در سراسر کشور از جمله در تهران شروع شده است. 

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر مصرف برق در بخش خانگی و مرتبط با وسایل سرمایشی است، طرح تعویض موتور‌های پر مصرف کولر آبی با نوع کم مصرف آن (بی ال دی سی) در دست اجرا است و به ازای هر موتورکولری که تعویض شود، مصرف برق ۶۰۰ وات صرفه جویی می‌شود. 

وی افزود: درتهران حداقل دو میلیون و ۶۰۰ هزار کولر آبی وجود دارد که اگر این تعداد کولر طی چندسال مجهز به موتور‌های کم مصرف شوند، ناترازی برق کمتر خواهد شد.

معاون خدمات شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف کمک زیادی به تامین پایدار برق می‌کند، گفت: اوج مصرف در تهران بین ساعت ۱۱ تا ۱۵ است و اگر مردم در این ساعت‌ها تا حدممکن از وسایل برقی استفاده نکنند، به شبکه برق کمک خواهند کرد.

پوریا با بیان اینکه بیشترین برق برای تامین نیاز مشترکان خانگی اختصاص می‌یابد، گفت: بانوان خانه دار در کمک به پایداری برق نقش پررنگی دارند.

همچنین طبق گفته معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ۴۰ درصد مصرف برق در تابستان مرتبط با وسایل سرمایشی است که تنظیم کولر‌های آبی روی دور آهسته و کولر‌های گازی روی دمای ۲۳ یا ۲۴ درجه در مدیریت شبکه برق تاثیر مثبت دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.