خوشحالی ژاپنی‌ها از ورود یک نفتکش

مشرق نیوز یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 14:33
کمبود انرژی در ژاپن در پی بسته شدن تنگه هرمز باعث شد تا ژاپنی‌ها ورود یک نفتکش به این کشور را زنده از تلویزیون پخش کنند.

به گزارش مشرق، برای اولین بار از زمان آغاز جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران یک نفتکش حامل نفت خام صبح امروز یکشنبه وارد خلیج توکیو شد. شبکه‌های تلویزیونی ژاپن از جمله NHK و شبکه‌های خبری این کشور، ورود این نفتکش را به صورت زنده پوشش خبری دادند و آن را به عنوان یک رویداد مهم ملی به تصویر کشیدند.

این نفتکش حامل ۹۱۰ هزار بشکه نفت خام است که پس از ۳۵ روز از مسیر کانال پاناما به مقصد خود در پالایشگاه شرکت «کازمو اویل» در استان چیبا رسید.

این میزان محموله که از طریق یک خط لوله زیردریایی تخلیه خواهد شد، معادل کمتر از یک روز مصرف نفت در ژاپن یا تنها ۰.۳ روز برآورد شده است.خاویر بلاس، تحلیلگر ارشد انرژی و ستون‌نویس بلومبرگ، در واکنش به پوشش زنده تلویزیونی این رویداد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«وقتی تلویزیون ژاپن ورود یک نفتکش از آمریکا را به عنوان یک خبر مهم پوشش می‌دهد متوجه می‌شوید که آسیا واقعاً با کمبود نفت خام مواجه است.»

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.