افزایش عرضه مواد اولیه در بورس کالا

صدا و سیما یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 15:42
دبیر انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: عرضه مواد اولیه صنایع پتروشیمی در بورس کالا در مقایسه با هفته گذشته ۲ برابر شده است.

افزایش عرضه مواد اولیه در بورس کالا

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمدحسین بابالو در نشست انجمن ملی صنایع پلیمر گفت: با وجود افزایش عرضه مواد اولیه نسبت به هفته گذشته، میزان آن هنوز به شرایط پیش از جنگ تحمیلی سوم نرسیده اما ۵۰ درصد از عرضه قبلی را پوشش می‌دهد و امیدواریم در هفته‌های آتی شاهد بهبود شرایط باشیم.

بابالو همچنین به برگزاری جلساتی در وزارت صمت با هدف اعطای مجوز واردات به فعالان صنایع پایین‌دستی اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه واردات هنوز افزایش نیافته، اما فعالان صنعت می‌توانند با ارز حاصل از صادرات خود به واردات اقدام کرده و به کاهش التهاب بازار کمک کنند.

بابالو گفت: وزارت صمت سهمیه‌های خرید از بورس را کاهش داده است و این محدودیت تا زمان بازگشت عرضه مواد اولیه به شرایط عادی، احتمالاً پابرجا خواهد بود.

دبیر انجمن صنایع ملی پلیمر افز‌ود: دبیر انجمن ملی صنایع پلیمر در پایان گفت: موجودی انبار‌های پتروشیمی‌ها به طور منظم در بورس عرضه خواهد شد، هرچند که این میزان عرضه همچنان با تقاضا متناسب نیست و نیاز به جبران از طریق واردات احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: تمهیدات ویژه پتروشیمی؛ اولویت‌بندی مواد اولیه برای کالا‌های اساسی

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.