تاکید قطر بر آمادگی برای تسهیل گفت‌وگوها برای پایان دادن به جنگ

مشرق نیوز یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 16:49
وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی همتای قطری خود را در جریان آخرین ابتکارات و تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای پایان‌بخشی به جنگ و کاهش تنش‌ها قرار داد.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تماس تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای و روندهای جاری دیپلماتیک به تبادل نظر پرداخت.

در این تماس تلفنی، وزیر امور خارجه ایران با تشریح ابعاد گوناگون وضعیت جاری در منطقه، به‌ویژه تحولات مرتبط با آتش‌بس و چالش‌های پیش‌روی تثبیت آن، همتای قطری خود را در جریان آخرین ابتکارات و تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای پایان‌بخشی به جنگ و کاهش تنش‌ها قرار داد.

در ادامه این گفت‌وگو، طرفین با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی سازنده کشورهای منطقه در مدیریت بحران‌ها، بر تداوم رایزنی‌ها و هماهنگی‌های دیپلماتیک به‌منظور حمایت از ابتکارات صلح و تقویت ثبات منطقه‌ای تأکید کردند.

وزیر امور خارجه قطر نیز ضمن استقبال از رویکرد دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی کشورش برای ادامه ایفای نقش فعال در مسیر میانجی‌گری و تسهیل گفت‌وگوها با هدف پایان دادن به جنگ تأکید کرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.