گفتگوی استارمر و ترامپ و تاکید بر «نیاز فوری» به از سرگیری تردد در تنگه هرمز

همشهری آنلاین یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 18:39
نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس‌جمهوری آمریکا در رابطه با لزوم از سرگیری ناوبری در تنگه هرمز در سریع‌ترین زمان ممکن رایزنی کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی عصر امروز (یک‌شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که سخنگوی دفتر «کی‌یر استارمر»، نخست‌وزیر بریتانیا با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که وی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی، «نیاز فوری» به از سرگیری ناوبری در تنگه هرمز را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری بریتانیا در بیانیه خود در این باره آورده است: دو رهبر در این گفت‌وگوی تلفنی، نیاز فوری به از سرگیری ناوبری در تنگه هرمز را با توجه به پیامدهای وخیم برای اقتصاد جهانی و هزینه زندگی شهروندان بریتانیا و سراسر جهان بررسی کردند.

بر اساس آنچه در این بیانیه آمده، استارمر ضمن آنکه ترامپ را در جریان ابتکار مشترک خود با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه برای از سرگیری آزادی ناوبری در تنگه هرمز قرار داده، از اینکه «رئیس‌جمهوری و بانوی اول آمریکا پس از تیراندازی در ضیافت شام خبرنگاران کاخ سفید در امان هستند» نیز ابراز خرسندی کرده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.