پیام ایران به آمریکا به روایت خبرنگار پاکستانی/ پای عربستان هم به میان کشیده شد

اقتصادنیوز دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 06:42
اقتصادنیوز: یک خبرنگار پاکستانی مدعی شد: تهران از طریق اسلام‌آباد، پیشنهادی را به واشنگتن ارسال کرده که در آن شرایط خود را برای یک ترتیبات امنیتی جدید بین کشورهای ساحلی تنگه تشریح کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، ابصار علم خبرنگار «سما تی‌وی» پاکستان مدعی شد: برنامه اولیه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، برای سفر از مسقط به مسکو در میانه راه تغییر کرد و او برای ارائه گزارش از گفتگوهایی که در عمان انجام شده بود، به اسلام‌آباد بازگشت.

او ادامه داد: مهمترین موضوع بین عمان، ایران و پاکستان، مسئله تنگه هرمز بوده است. تهران از طریق اسلام‌آباد، پیشنهادی را به واشنگتن ارسال کرده که در آن شرایط خود را برای یک ترتیبات امنیتی جدید بین کشورهای ساحلی تنگه تشریح کرده است.

در تحولی غیرمنتظره در جریان نشست‌های مسقط، عمان پیشنهاد مهمی مطرح کرد که عربستان سعودی نیز در هر سازوکار جدیدی که در حال تدوین است، مشارکت داده شود.

منابع دیپلماتیک می‌گویند زمانی که سعودی‌ها در جریان امور قرار گیرند، قطر نیز با اطمینان خاطر در امور مشارکت داده خواهد شد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.