راهکار متفاوت اتحادیه اروپا برای تاب‌آوری اقتصادی در برابر جنگ ایران/ آیا شما گوشی قدیمی خود را بازیافت کرده‌اید؟

اقتصادنیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 12:50
اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا هشدار داده است که با دفع صحیح زباله‌های الکترونیکی (بازیافت)، می‌توانیم این مواد را دوباره استفاده کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از چندثانیه، بر اساس گزارش جدید کمیسیون اروپا، حدود ۷۰۰ میلیون گوشی موبایل استفاده‌نشده در خانه‌های شهروندان اتحادیه اروپا انباشته شده است؛ یعنی تقریباً دو دستگاه گوشی برای هر شهروند اروپایی.

 این گوشی‌ها حاوی مواد خام حیاتی (مانند کبالت، لیتیوم، گرافیت برای باتری‌ها، عناصر کمیاب برای آهنرباها، ایندیوم برای صفحه نمایش و گالیم و ژرمانیوم برای نیمه‌هادی‌ها) هستند.

اتحادیه اروپا هشدار داده است که با دفع صحیح زباله‌های الکترونیکی (بازیافت)، می‌توانیم این مواد را دوباره استفاده کنیم؛ وابستگی خود به واردات را کاهش دهیم و تاب‌آوری خود را در برابر اختلالات بازار جهانی (مانند جنگ ایران) افزایش دهیم. 

از شهروندان پرسیده شده است: «آیا شما هنوز گوشی قدیمی خود را بازیافت کرده‌اید؟»

photo_2026-05-03_12-26-54

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.