آمریکا در استقرار تسلیحات دوربرد در آلمان تجدیدنظر کرد

اقتصادنیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 13:06
اقتصادنیوز: منابعی در پنتاگون می‌گویند که دولت آمریکا در حال بازنگری در تصمیم برنامه‌ریزی‌شده برای استقرار سامانه‌های تسلیحاتی دوربرد در آلمان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بعد از اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره کاهش تعداد نظامیان این کشور در آلمان، اکنون از تجدیدنظر واشنگتن در استقرار تسلیحات دوربرد در این کشور خبر می‌رسد.

نشریه «فایننشال تایمز» بامداد یکشنبه گزارش داد که دولت ترامپ در حال بازنگری در تصمیم برنامه‌ریزی‌شده برای استقرار سامانه‌های تسلیحاتی دوربرد در آلمان است.

فایننشال‌تایمز به نقل از منبعی در وزارت جنگ آمریکا نوشت: «کاهش نیروها در آلمان، برنامه استقرار سلاح‌های دوربرد از جمله موشک‌های تاماهاک را نیز تهدید می‌کند. تصمیمی که جو بایدن در دوران ریاست جمهوری‌اش برای استقرار یک گردان از سلاح‌های دوربرد در بزرگترین کشور اتحادیه اروپا اعلام کرده بود، لغو خواهد شد».

در ماه جولای سال ۲۰۲۴ میلادی بود که دولت قبلی آمریکا و برلین برنامه‌هایی را برای استقرار سامانه‌های موشکی هدایت‌شونده نقطه‌زن آمریکایی در آلمان از سال ۲۰۲۶ اعلام کردند. این سامانه‌ها شامل موشک‌های «اس‌ام-۶»، تاماهاک و همچنین سلاح‌های مافوق صوت هستند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.