صادرات کود از تنگه هرمز به نزدیک صفر رسید

مشرق نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 13:30
بر اساس آخرین آمار جدید منتشر شده، میزان صادرات کود شیمیایی از تنگه هرمز عملا به صفر رسیده است.

به گزارش مشرق، براساس آمارهای جدید منتشر شده، میزان صادرات کود شیمیایی به ویژه اوره از تنگه هرمز به شکل قابل توجهی کاهش یافته و عملاً به سطح نزدیک صفر رسیده است.

نمودارهای منتشر شده نشان می‌دهد که تا پایان فوریه ۲۰۲۶، حجم هفتگی صادرات کود از این مسیر حدود ۰.۶ تا ۰.۸ میلیون تن بود، اما از ابتدای مارس، با کاهش شدید همراه شد و در هفته‌های اخیر عملاً به کمتر از ۰.۱ میلیون تن در هفته سقوط کرده است.

این کاهش بی‌سابقه صادرات، به دلیل حضور بیش از ۲۰ کشتی حامل اوره در خلیج فارس و ناتوانی آنها در عبور از تنگه هرمز گزارش شده است. کارشناسان اقتصادی هشدار می‌دهند که ادامه این وضعیت می‌تواند به اختلال در بازار جهانی کودهای شیمیایی و افزایش قیمت‌ها منجر شود.

تنگه هرمز , جنگ ,

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.