اولین واکنش بازارها به تشدیدتنش‌های تنگه هرمز/نفت گران شد/ تتر 15 هزار تومان سقوط کرد!

خبرآنلاین سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:27
با تشدید ناآرامی‌ها در تنگه هرمز و منطقه، بازار داخلی ارز و طلا وارد مسیر نزولی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با تحرکات جنگ افروزانه آمریکا و برخی هم پیمانان این کشور در تنگه هرمز طی روز جاری، بازار داخلی طلا، سکه و ارز با موجی از نوسان روبه‌رو شد و نرخ‌ها در مسیر کاهشی قرار گرفتند. افزایش قیمت جهانی نفت و سقوط بهای جهانی طلا که در پی تنش‌های شدید در تنگه هرمز رقم خورده، بر معاملات داخلی نیز سایه انداخته است.

تسنیم نوشت: قیمت تتر که در روزهای گذشته تا 189 هزار تومان بالا رفته بود، امروز با کاهش قابل‌توجه 15 هزار تومانی مواجه شد و به حدود 174 هزار تومان رسید. نرخ دلار آزاد نیز همچنان در همین محدوده نوسان می‌کند و حوالی 174 هزار تومان معامله می‌شود.

بازار طلا نیز هم‌جهت با افت قیمت‌های ارزی حرکت کرده است. هر گرم طلا ۱۸ عیار طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز به حدود 19 میلیون و 500 هزار تومان رسیده و کاهش نسبی را تجربه کرده است. سکه طرح جدید نیز حوالی 197 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ سطحی که نشان می‌دهد بازار سکه نیز از ریزش‌های اخیر بی‌نصیب نمانده است.

فعالان بازار می‌گویند تشدید تنش‌های نظامی در منطقه، هم‌زمان با سقوط شاخص‌های وال‌استریت و جهش نفت برنت، جو روانی بازار داخلی را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است. آن‌ها معتقدند در چنین فضایی واکنش سرمایه‌گذاران بیشتر هیجانی و کوتاه‌مدت است و کوچک‌ترین خبر می‌تواند مسیر قیمت‌ها را تغییر دهد.

۲۲۳۲۲۴

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.