امارات از «اواپک» نیز خارج شد

مشرق نیوز سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:27
بعد از خروج امارات از اوپک و اوپک پلاس، این کشور از یک سازمان نفتی دیگر نیز خارج شد.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، سازمان کشورهای عرب صادر کننده نفت (اواپک) اعلام کرد که امارات از این سازمان نیز خارج شده است.

این در حالی است که امارات سه شنبه گذشته خروج خود را از سازمان اوپک و ائتلاف اوپک پلاس اعلام کرده بود.

پیشتر محمد الصبان مشاور سابق وزیر انرژی عربستان تاکید کرد، تصمیم امارات برای خروج از اوپک پلاس در شرایط کنونی به ویژه با قدرت تولید مازاد محدود این کشور سؤالات زیادی را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد، این اقدام امارات تأثیری بر ثبات نهاد مذکور یا نقش آفرینی آن در بازارهای جهانی ایجاد نمی کند. آیا نمی شد امارات صبر کند تا قدرت تولیدش به پنج میلیون بشکه در روز برسد؟

الصبان تصریح کرد، بعید نیست در پشت این تصمیم گیری آمریکا حضور داشته باشد. ترامپ دوست دارد خود را به عنوان کنترل کننده بازارهای نفت جهانی نشان دهد. هدف از این اقدام ایجاد تزلزل در اوپک پلاس است اما این اتفاق نخواهد افتاد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.