دلیل عجیب غیبت نیمار در بازی حساس فاش شد

همشهری آنلاین سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:27
نیمار به خاطر چمن مصنوعی ورزشگاه در دیدار برابر پالمیراس حاضر به بازی نشد.

به گزارش همشهری آنلاین، ال‌کلاسیکو بین پالمیراس و سانتوس در روز شنبه با تساوی ۱–۱ به پایان رسید اما بزرگ‌ترین موضوع مورد بحث، غیبت نیمار در فهرست بازیکنان تیم مهمان بود. با وجود این که او در اواسط هفته ۹۰ دقیقه کامل بازی کرده بود، این مهاجم به دلیل سیاست سختگیرانه‌اش مبنی بر بازی نکردن روی چمن مصنوعی، از حضور در ورزشگاه آلیانز پارکه خودداری کرد.

این حذف تاکتیکی به این بازیکن باتجربه اجازه داد استراحت کند و در عین حال از سطحی که پیش‌تر آن را پوچ و خطرناک برای ورزشکاران حرفه‌ای توصیف کرده بود، دوری کند. نیمار یکی از چهره‌های پیشرو در جنبش ممنوع کردن زمین‌های چمن مصنوعی در برزیل بوده و استدلال می‌کند که چنین زمین‌هایی جایی در فوتبال سطح بالای حرفه‌ای ندارند.

او پیش‌ از این در صحبت درباره محدودیت‌های خود و وضعیت کلی فوتبال گفته بود:«بازی در آلیانز عملاً برای من غیرممکن است. بازی روی چمن مصنوعی یکی از چیزهایی است که بیش از همه به عنوان یک بازیکن آزارم می‌دهد، صرف‌نظر از مصدومیت‌هایم. مسیر و جهتی که فوتبال برزیل در پیش گرفته نگران‌کننده است. واقعاً پوچ است که مجبور باشیم درباره چمن مصنوعی در زمین‌های خودمان صحبت کنیم. به‌ طور عینی، با توجه به اندازه و اهمیت فوتبال ما، چنین چیزی حتی نباید یک گزینه هم باشد.»

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.